Design & layout: Caroline Nilsson | Ensomcaroline.com | [email protected]

Veckans frågor - Svaren från förra veckan's


Inlägget skrevs : 2010-09-06
Klockan : 21:52:47

Nu ska jag svara på frågorna! Och försöka att motivera lite.. Så bra som möjligt, hihi.

Varför började du blogga? - Den "riktiga" anledningen till att jag började göra de vet jag inte riktigt faktiskt.. Tror att det var för att min kompis Caroline hade startat en blogg precis några månader innan om jag minns rätt ? Och jag gick in och kollade på hennes lite då & då. Tyckte det verkade intressant att blogga. Sen att hennes blogg var/är bra då! Hehe. Men jag föll även för att jag tyckte hennes header var mycket fin, och jag ville också ha en sån där med bilder på mig och lite sånt, hihi. Så jag bestämde mig för att starta en blogg, och hon fick då bli den som hjälpte mig med header och design oså. Sen bloggade jag på rätt bra.. Hade väl inte så många besökare, menmen, tror inte att jag brydde mig så mycket om de då.. Förstod nog inte riktigt allt med de då heller så, haha. Sen så böt jag blogg till en annan.. Av nån anledning som jag inte vet. Har nog haft tre bloggar med denna tror jag. Sen har jag bara fortsatt att blogga, och tyckt det har varit väldigt roligt och spännande. Älskar att skriva, och att skriva om vad jag pysslar med, så det är väl ett bra sätt att få berätta det på ? :) Tack för frågan!

En manlig kändis du tycker är het?
- Hmm.. Zac Efron tycker jag är rätt het faktiskt. ;$ Tycker såna här frågor är jättejobbiga och krångliga, så jag har inget svar på denna fråga, hehe! Men hoppas det räcker för dig, Maja, med detta lilla svar. ;) Tack för frågan!

Vad tycker du är bäst med innebandy?
- Det är en otroligt rolig sport. Att få hålla i min klubba med en boll på "marken" och börja dribbla och hålla på, är det bästa som finns. Vilken känsla! Kanske låter knäppt, men det är så man känner när man är innebandyspelare. Att få hålla på med något man verkligen tycker om, tycker väl alla är bra right? Och att få vara med i ett sånt bra och roligt lag som jag är med i är ju ett stooort plus! Vi har alltid så kul tillsammans. Och det är jätteviktigt. Man måste ha bra laganda om man ska kunna få ihop ett lag. Som dock vi inte har haft en så jättebra, men vi försöker och vi håller verkligen på att bygga upp den rejält nu! Det känns kanon faktiskt. Så det är väl ungefär mitt svar... Kan sammanfatta det lite: Det bästa med innebandy är att få vinna, svettas, känna lyckan, spela med ett lag som man känner trygghet i, ha kul och få hålla i den fantastiska klubban! Tack för frågan!

Har du några djur?
- Japp, jag har en katt. Har haft två katter. I två olika omgångar, eller vad man ska säga. Den första hette Pelle. Men han blev bara ett par månader, för sen blev han överkörd. :( Han tyckte det var så kul att hoppa ut i gatan och leka.. Usch. Men sen så köpte vi Findus som vi även har kvar nu. Och han blir hela 10 år om 13 dagar! Stor kisse de. Haha. Men älskar verkligen han av hela mitt hjärta. Utan han skulle det kännas tomt.. I mig, hos mig, i mammi's hus, och ja. ♥ Tack för frågan!

Tycker du att du har bra självförtroende? Hur tycker du man "är" när man har det? Och vad beror det på och hur tror du man förbättrar sitt självförtroende?
- Nu ska vi se här! Haha. Jag svarar på den första "meningen" först. Ja, jag tycker att jag har bra självförtroende. Har inte alltid haft de genom alla år.. Ingen har väl de jämt? Nästan inte i alla fall? Men när jag var mindre så var jag med om lite saker som var mindre roligt, och de gjorde att jag inte fick/hade så bra självförtroende. Men nu med åren, och ju äldre jag har blivit, så har jag byggt på de. Och de är jag väldigt glad för. En härlig känsla är det faktiskt.
"Andra meningen": Hur man är... Jadu, var lite klurig fråga.. Men man märker ju vilka som har starkt självförtroende, och vilka som har lågt. Det märker man (eller i varje fall jag) på kläder, beteendet, ansiktsuttrycket (faktiskt, ibland). Lite så tycker jag. Och man märker ju om nån är stark också.. Alltså inte stark i musklerna, utan stark i sig själv och så. Dom som är det har väl antagligen ett starkare självförtroende..? Vad jag ser det som i alla fall. "Tredje meningen": Vad det beror på... Hmm, det var också en klurig fråga haha. Men jag tror att för att man ska få ett bra och "stabilt" självförtroende, så måste man säga fina & bra saker till sig själv. Kunna stå framför spegeln utan att nästan.. Ta sönder den, ett exempel. Man ska kunna stå där och se på sig själv, och säga ett par bra saker i varje fall. Jag tror faktiskt att det är väldigt viktigt. Speciellt om man då inte har ett så bra självförtroende.. Som många inte har. Vilket kan bero på olika saker, som sagt! Men jag vet inte riktigt direkt vad det beror på.. Att man har fått ett bra självförtroende.. Är väl kanske att man får komplimanger från andra, ger sig själv komplimanger, stöttar sig själv i det mesta och sånt. Och att förbättra sitt självförtroende är väl då en bra idé att ställa sig framför spegeln och säga bra saker till sig själv, som sagt. Och att man tror på sig själv. Att våga tro på sig själv är något viktigt.. Tycker jag. Det får bli mitt svar! Tack för frågan! 

Så, det var nästan alla frågor! Tyckte dom var rätt roliga, haha. Men tror att det kan bli bra det här med 'veckans frågor'. Och det jag mer vill ha är väl kanske frågor som den sista.. Eller ja, som alla, men mer som man kan argumentera om just. Annars blir det kanske som en typisk frågestund, och då kanske folk tycker det är.. Töntigt? Eller konstigt? Jag vet inte hihi! Men bara ett "förslag" från mig. Eftersom det är jag som har den här också. ;)

I samband med detta så startar jag en ny 'veckans frågor', så nu är det bara att köra igen! Det glädjer mig!

 


Kommentarer
Postat av: MOOOLLYS

Men vad betyder setat? xD

2010-09-06 @ 22:08:19
URL: http://HTTP://MOOOLLYS.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0



Hej, mitt namn är Julia och du har precis klickat dig in på min blogg. Här skriver jag om mitt liv och mina dagar. Jag hoppas att ni trivs och att ni hittar tillbaka! Peace & Love.


RSS 2.0