Design & layout: Caroline Nilsson | Ensomcaroline.com | [email protected]

Borta bäst men hemma bra


Inlägget skrevs : 2011-08-01
Klockan : 23:38:02
Tycker ni att rubriken blev lite fel? Hmm.. Det tycker faktiskt inte jag! Inte denna gång, för nu har det varit bäst borta men det var bra att komma hem. Ska ta och berätta om min båtresa för er. Kan bli långt, men isåntfall så får ni bara njuta utav att läsa om min semester! Ska "varna" er lite också att många utav bilderna som jag har tagit är inte så bra, för just då som dom bilderna togs var det inte så bra ljus och det var mörkt osv. Plus att dom är tagna med en mobil (även fast det är med en Iphone hähä), för min Systemkamera hade jag tydligen GLÖMT ladda så den var ju helt död. Då blev jag sur kan jag säga! Hade ju tänkt tagit jättefina bilder.. Men aja, jag fick nöja mig med dessa och det får även ni göra!

Vi åkte alltså upp till Stockholm med buss i fredags förmiddag. Båten gick därifrån vid 15:30, så lite väntan var det innan. När vi väl var på båten så var väl det första vi gjorde att kolla runt (otroligt fin båt!!). Sen gick vi till våran hytt och packade upp och lite sånt. Vi åt mat kl 21 på kvällarna. Det var faktiskt inte försent, rätt bra tid ändå. Även fast man äter rätt mycket tidigare hemma. På fredagkvällen så gjorde vi inte så mycket. Vi "bekantade" oss med båten. ;) Haha. Sen på lördag så kom vi till Danmark, Bornholm. Där stannade vi i Rönne och gick av. Det var skitväder den dagen, så att gå runt på stan var inte det roligaste. Men det var ändå kul att vi fick se lite hur Danmark ser ut i en stad (även fast jag har varit där förut). På kvällen sen så var det en massa musik, shower och roligheter. Mycket bra scheman hade dom för oss båtgäster, inget som fattades. Och vilken personal! Kryssningsvärden och Nöjesvärden - Så jäkla bra var dom!! På allt. Att underhålla, sjunga, dansa, prata, vara roliga.. Helt underbara helt enkelt! Det blev en tidig kväll för Gustav och pappa, men ickesanicke för mig. Jag stannade uppe till 01 för att titta på en show. Det var en show jag aldrig kommer att glömma! För jäkla bra! Så det var nåt dom andra som sov missade, hihi. På söndag (igår) så hade vi kommit till Gotland och Visby. Där gick vi av, och skinande sol och varmt hade vi. Då var det verkligen härligt att vara på Gotland och gå runt i Visby. Så fin stad! Där käkade vi även lunch. När vi tog oss tillbaka till båten så blev det för mig att gå och sola på soldäcket. Om det inte var sol ute så var det inga problem, för dom hade lampor med 27 grader "i" så det var bara att sätta på dom så stekte det som tusan! Så skönt var det. Denna kväll stannade Gustav och pappa uppe lite längre däremot. Då somnade vi inte förens 02.. Men sista kvällen, då är det röj! Haha, nejdå men vi hade det jätteroligt och trevligt. :) Och idag då kom vi till Åland imorse, men där var det ingen avstigning. Det blev för mig att sola idag med ett bra tag. Sen var vi framme i Stockholm vid 15:30. Måste verkligen tacka Birka Paradise för en fantastisk Kryssnings-weekend. Allt var verkligen super. Detta gör jag gärna om! Och jag kan rekommendera att åka på en sån här weekend-kryssning med Birka Paradise. Ni kommer inte ångra er! Och det är bra priser! Så stort tack, och tack till pappa och bror som gjorde det väldigt bra också såklart! Och en sak till. Vi lärde känna en familj lite som kom från Sundsvall. Jättetrevliga var dom! Så det är också något som är kul med såna här båtresor. Det är mycket trevligt folk och man kan umgås och lite sånt. Det gillar jag! ;)






I Rönne.



Båten.


Blåste gjorde det..





I Visby.




Nu ska jag snart sova! Vi hörs imorgon, godnatt med er!

Kommentarer
Postat av: ida

ja har åkt kryssning en gång, bara när ja skulle till tyskland , haha de var faktiskt kul :D

ni verkar ha haft kul !:D

kram

2011-08-01 @ 23:56:08
URL: http://iiiden.blogg.se/
Postat av: A l e x a n d r a

svar ja ellerhur ! det är jätte kul! :)

2011-08-02 @ 00:02:24
URL: http://allysandra.blogg.se/
Postat av: MyzaaN

okej :D hur känns det att vara hemma nu då? :D

2011-08-02 @ 00:04:15
URL: http://myzaan.spotlife.se
Postat av: A l e x a n d r a

svar jo, sov så gott du med !

2011-08-02 @ 01:07:56
URL: http://allysandra.blogg.se/
Postat av: iisaacson

sv; härligt!

hade du det roligt? :)

kramis ♥

2011-08-02 @ 01:14:01
URL: http://iisaacson.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv. okej :P

2011-08-02 @ 07:25:56
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: ems

hålller med dig, borta är alltid bättre! :D

2011-08-02 @ 10:19:08
URL: http://bookofems.blogg.se/
Postat av: LIENE

Verkar roligt:)

2011-08-03 @ 07:40:00
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: julia

kul med kryssning :D

2011-08-05 @ 15:09:34
URL: http://jjuliees.blogg.se/
Postat av: Sara

oh den båten har jag också åkt!:D visst var den kul? ^^

Kram

2011-08-06 @ 12:58:48
URL: http://powersara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0



Hej, mitt namn är Julia och du har precis klickat dig in på min blogg. Här skriver jag om mitt liv och mina dagar. Jag hoppas att ni trivs och att ni hittar tillbaka! Peace & Love.


RSS 2.0