Design & layout: Caroline Nilsson | Ensomcaroline.com | [email protected]

Träningstips


Inlägget skrevs : 2011-07-12
Klockan : 19:47:03
Jag tänkte att ni kunde få några träningstips utav mig, sånt som jag brukar köra osv. Låter det bra? :)

För att komma igång med träningen (t.ex som springning) så kan det väl vara bra att börja lite lagom, typ med en 20 minuters runda. Alltså det är då när man ska komma igång/börja med det. Sen ju mer man har kört de och ju regelbundare det blir, så ökar man på det. Nu har ju jag själv hållt på med löpning så att säga ett rätt så bra tag, men jag brukar köra mellan 30-45 minuter. Det beror ju också på hur mycket ork jag har i kroppen just då, hur varmt det är ute osv. För om man känner att man inte klarar av det just då, så ska man ju inte pressa sig allt för mycket. Då kan det bli fel istället så att man sen kanske inte kan springa på ett tag, eller nåt sånt. Ni förstår vad jag menar i alla fall. Men, sen kör jag ett styrkepass efter varje springtur. Då blir det ungefär situps, armhävningar, rygglyft och plankan. Situps kan man ju göra olika varianter av, och nu har jag börjat med en annan liten variant hehe. Man ligger ner raklång, armarna efter sidorna och tar upp benen så långt man kan och sen ner med dom precis innan marken. Man får inte lägga ner benen, utan man gör så upp och ner 10x3 (brukar jag köra). Det är rätt jobbigt efter ett tag kan jag säga. Det stärker låren, sidan på rumpan om man säger så och buken. Armhävningar är ju helt vanliga. Det är olika hur många jag kör, men försöker alltid orka med 10x3 (eller 20 på raken). Rygglyft är helt vanliga de med, kör 10x3 då med. Och plankan minst 1 minut. Ja det är väl ungefär detta jag brukar köra när jag kör hemma själv. Och det är ett väldigt bra träningssätt, precis som alla andra sätt! 

Har ni blivit någe klokare nu ni som har undrat över några träningstips, kanske? Det hoppas jag i varje fall! Skicka en kommentar till mig om det är något mer ni undrar, jag hjälper gärna till eller försöker svara på din fråga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0



Hej, mitt namn är Julia och du har precis klickat dig in på min blogg. Här skriver jag om mitt liv och mina dagar. Jag hoppas att ni trivs och att ni hittar tillbaka! Peace & Love.


RSS 2.0