Design & layout: Caroline Nilsson | Ensomcaroline.com | [email protected]

Man vill ju välja rätt från första början..


Inlägget skrevs : 2012-01-23
Klockan : 17:17:38

Hej på er!
Jag tog mig till skolan imorse även fast jag var osäker igår. Men jag mådde så mycket bättre imorse, vilket var väldigt skönt! Idag blev det en kort skoldag, då jag och några till från skolan åkte in till Jensen gymnasium och var med där ett par timmar. Vi fick lite "vägledning" runt om i skolan och sen var vi med på en lektion med några årskurs 2:or. Det var intressant tycker jag. Jag skulle helt klart kunna gå på den skolan. Isåntfall blir det Sam - Juridik/Kriminologi. Det jag tycker är lite mindre bra är väl att det är väldigt litet och inte så många som går där (typ 200), fast dom räknar med mer till hösten vad jag förstod det som. Sen är det väldigt neutralt, i klassrummen, korridoren osv. Det finns väl alltid något som man tycker är mindre bra så att säga. Men i helhet så tycker jag att skolan verkar vara bra och undervisningen. Jag ska ta mig till Rudbeck någon dag här snart också för att kika på ekonomiprogrammet. Eftersom jag inte helt har bestämt mig för Jensen så är det väl lika bra att åka runt och kolla lite mer. Estet på Risbergska har jag i alla fall uteslutit som 1:a och nog 2:a handsval med. Man kan ju inte bli någonting efteråt.. Förutom musiklärare typ och det vill jag inte bli! Så nej, det är borta från min lista. Jensen eller Rudbeck blir det väl i alla fall. Skriv gärna till mig om det är någon som går på Jensen eller Rudbeck (eller någon annan skola som ni tycker om) och berätta lite! Skulle vara kul, så får jag en ännu mera blick i det eller vad man ska säga hihi.


Ph; weheartit.com


Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh tack så mycket!! Blir isf till hösten om jag ska det! :D<3

2012-01-23 @ 17:28:35
URL: http://bahmatildas.blogg.se/
Postat av: Matilda

Har du besökt Karolinska? Jag tyckte den skolan var jätte mysig och verkade super iaf! :)

2012-01-23 @ 17:40:39
URL: http://bahmatildas.blogg.se/
Postat av: Emma

sv: Jaha okej, vad roligt! :) Okej jag får göra det! :D



Det är svårt det där med skolor oså, hade inte en aning om vad jag skulle ha som 2:a eller 3:e hands val så valde bara mitt första sedan om jag inte kommer in så kommer jag söka fler till om och nyval då har jag mer tid och tänka på vad jag vill gå osv då :)

2012-01-23 @ 17:53:20
URL: http://onllyyemma.blogg.se/
Postat av: Emma

svar: Ja ett hästgymnasium, men det som är ganska svårt är att det ligger vid Lund... Det är en ganska bra bit hem om det skulle vara något :/ Men finns det bara en stans i Sverige så finns det och jag brinner ju för det så ska nog gå där om jag får chansen... det är hästsportens i sveriges mittpunkt så dom har sveriges bästa tränare osv där, så det är nog lärolikt!

Jaha okej, ja Jensen verkar rätt bra tycker jag. Är det inte där dom har varannan vecka eftermiddag och varannan förmiddag i skolan? Skulle passa mig rätt bra med tanke på mina intressen... :)

2012-01-23 @ 18:28:47
URL: http://onllyyemma.blogg.se/
Postat av: L I N N

Sv: Hihi :') <3

2012-01-23 @ 20:17:12
URL: http://linneleonoragustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0



Hej, mitt namn är Julia och du har precis klickat dig in på min blogg. Här skriver jag om mitt liv och mina dagar. Jag hoppas att ni trivs och att ni hittar tillbaka! Peace & Love.


RSS 2.0