Design & layout: Caroline Nilsson | Ensomcaroline.com | [email protected]

Fem roliga, men intensiva dagar


Inlägget skrevs : 2010-07-02
Klockan : 23:08:25
Hej allihopa! Nu har jag kommit hem från Uppsala och Storvreta Summercamp 2010. Eller för typ 4 timmar sen, men har inte haft tid till att skriva nåt förens nu, så tänkte att jag skulle berätta om mina fem dagar nu.

När vi kom dit i söndags så var det först "incheckning" och sen fick man gå upp till sitt rum där man skulle sova. Vårat rum var 309, och vi delade det med några 97 -tjejer. Vi fick reda på våra lag sen också, och jag linn och lotta hamnade tillsammans med 17 killar vet ni, så först var vi lite oroliga över hur de skulle gå, hehe. Men det visar sig tänkte vi. Senare på kvällen så gjorde vi inget speciellt. Man fick göra lite vad man ville osv.

Schemat för måndag, tisdag, onsdag, torsdag & fredag såg ut såhär;
9-10:30 innebandyträning. 10:30-11:45 teori. 11:45-12:30 lunch.
13:00-14:30 innebandyträning. 14:30-15:45 fys.
Så såg schemat ut för alla dagar. Plus att på varje kväll så var det nåt som hände, så på måndagskvällen var det 5-kamp. Man skulle göra olika saker på skolgården (vi sov alltså på en skola), och tävla med sitt lag som mitt var Team England (mitt lag under hela veckan alltså). Tyvärr så gick det inte så vidare bra för oss, menmen hih!
På tisdagkvällen så var det en föreläsning. Storvretas a-lag kom dit (en del är tränare på lägret. ni vet dom som vann SM-guld i år?). Så man fick ställa frågor till dom om man hade några osv. Var rätt intressant emellan åt! ;) På onsdagskvällen så var det baddags. Gick till fyrishov-äventyrsbad och badade där. Dock så var det inte så himla roligt, så vi badade inte så mycket. Men var ändå rätt skönt att bara få hoppa i en liten stund oså.
På torsdagskvällen, alltså igår, så kom en trollkarl till oss. Han var väldigt duktig. Dock så fick vi (jag, linn & lotta) stå upp under hela föreställningen, och de var lite jobbigt, så tålamodet tog slut rätt fort hehe, men jaja.
Idag så hade vi en turnering mellan alla lag. Det var roligt! Gick dock inte så bra för oss, utan vi åkte ut typ på en gång, men huvudsaken var att vi hade kul iallafall som jag tror att alla hade. :) Och vi spelade på bra. Men ibland är det så att andra är bättre, och det är bara att köra på ändå.. Absolut inte ge upp.. Oavsett vad. Det tyckte jag vi var duktiga med. Team England liksom.
Sen när alla hade kommit tillbax så blev det mat och sen lite prisutdelningar i aulan oså. När de var klart så gick vi alla 250 barn/ungdomar ut och ställde oss i en stor ring och skulle gå och ta varann i hand och säga hejdå.. En tradition som dom har haft, så såklart så skulle vi också göra den i år. ;) Det var lite kul faktiskt, för man blev rätt yr när man bara gick där och sa samma sak hela tiden haha. Ögon tittade nästan snett efter ett tag. ;$ Hehe. Iallafall. Det var tråkigt & lite jobbigt att säga hejdå, för jag ville verkligen inte åka. Alla i laget.. Alla killar, all humor, våra skratt.. Alla stunder tillsammans har varit så otroligt roliga. Även fast det bara var vi tre tjejer med sjutton killar så har det funkade kanon. Fysen har varit skitjobbig & hård, men ändå så jäkla kul. Och innebandyträningarna. Plus teorin (som dock är lite tråkigare, men fortfarande kul). Jag kommer verkligen sakna allt & alla där. Ingen tvekan om de. Och tack våra tränare Erika & Lollo!
Utan er hade det inte blivit bra som det blev. ♥


Laget.

Bilder kommer så småningom!

Kommentarer
Postat av: johanna

SV: härligt! med mej är allting bra fast är fortfarande lite jetlaggad. hade du en fin kväll? kram

2010-07-03 @ 00:02:44
URL: http://johannakml.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0



Hej, mitt namn är Julia och du har precis klickat dig in på min blogg. Här skriver jag om mitt liv och mina dagar. Jag hoppas att ni trivs och att ni hittar tillbaka! Peace & Love.


RSS 2.0